brainwildchild

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Ronja Olsson - 18 mars 2012 23:18

Nu är jag hemma igen, ska snart gå och lägga mig i min förbannat underbart varma och goa säng. Den är 180 också så ska verkligen ta plats idag, sovit med Persson i två nätter, alltså aldrig varit så smal i hela mitt liv de här två nätterna!

Imorogn börjar alla lektioner igen,  YEEy, alltså jag är nog den enda människan som längtar efter skolarbete :P

Har läst klar boken "Starkare än Hatet" som jag fick utav min mamma. Den boken kommer jag bära med mig resten av mitt liv. En bok om Tim Guenard. "Tim Guénard bor tillsammans med sin fru och fyra barn i närheten av Lourdes i Frankrike. Familjen tar emot unga människor med problem och Tim är också biodlare. Sedan hans självbiografi kom ut i Frankrike 1999 har han blivit en mycket eftersökt talare, både i sitt hemland och utomlands. Hans tv-framträdanden har fått stor respons runtom i Europa." Boken är en självbiografit om en pojk som blir misshandlad, gatubarn mm, men reser sig och inser att det finns en framtid det finns en lycka och fred men vägen dit är lång med hårda motgångar. Han blir proffsboxare för att kunna döda sin far som misshandlat och förstört hans liv. Han blir kristen och ja det händer en massa.

Jag fick så mycket av den här boken, svar på frågor som ingen har kunnat svara på, lugn och harmoni. Den gav mig ett nytt perspektiv på mitt liv.

Innan jag dör, och innan Tim dör vill jag åka till Lourdes och träffa honom och prata med honom. Det skulle vara så otroligt stort för mig, för de känslor han beskriver är ganska mycket det jag känner. Visst har jag aldrig varit gatubarn, kriminell eller blivit misshandlad av min far men det är så mycket annat som inte går att beskriva här.

Nu ska jag bresa ut mig i sängen och sova!

Lite bilder ifrån helgen

Fredag:

     

Lördag:

             

Söndag:

         

Av Ronja Olsson - 18 mars 2012 13:30

Det går knappt att kommentera helgen, awesome!

I fredags var jag med mina homies Jennifer och Persson:) Vi var med Marco, Rasta, Marxx och Kevin uppe på öster, såg på film spelade dataspel mm. Tog 2 bussen hem och sov hos Persson. Oh herre vilken natt! WOW! Alltså nu tror ni att vi hade wow natt men så var inte frågan. Emelie är ett as att sova med för hon slår sparkar, och lägger sig på mig. Och jag som är typ dubbelt så stor som människan ligger innerst och ska egentligen ta störst plats, jag tar MINST! Ligger intryckt i väggen som en planka och klistrades fast där! Aa sedan att man drömde en marddröm också gjorde inte saken lättare!

Lördag då, jag och Persson och Jennifer åkte in till stan igen. Hängde på stan träffade några randoms som bjöd oss på fest. Men först drog jag och mina girls till Marco och umgicks med han. Runt 7 åkte jag och Jennifer ner på stan hem till min syster så fick jag en massa kläder!!! Hehe jag lööve min kofta jag fick :)

Sedan stack jag och Jennifer och hängde på stationen som lodisarna! Haha kom securitas killar med grymt snygga ass! Haha fan vad Jennifer skämdes för mig! Haha! Aja sen drog vi till Öster till en av killarna som vi träffade på stan. Pratade och hade roligt!  Sedan runt 12 tror jag skulle vi dra ner på stan och åka hem, men blev ett stopp när jag och Jennifer skaffade en ny kompis. Anders 35 år! Hehe! Vad ska man säga"

På 1 bussen träffade vi Timmy! 

Sov hos Emelie igen, men när vi kom hem så satt vi med hennes pappa ett långt tag, snackade och sånt och käkade tacotallrik! Fy tusan vad gott! 

Nu ska jag in till stan igen, och träffa fölk, tar 20.42 tågethem:)

Jag och Persson long time ago!

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards