brainwildchild

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Ronja Olsson - 4 mars 2012 21:39

Så nu är jag hemma på Lidingö igen, ligger i sängen och latar mig ! Standard för idag! Ska upp 05.30 börjar runt 07.00 på praktiken, så snart stängs ögonen för dagen! Käkar lite tonfisk och kesella så är på kvällningen, mums!

Imorgon kommer papi, med faster, farmor och Pär tror jag, ska till Lokes bar och fira pappa som fyller 45 imorgon! :)

Låten som går på replay idag är Make it - McRish , en grym kille som jag träffade hos Marco igår, alltså han är helt grym och jag bara älskar den här låten! Han kommer bli stor, det tror jag! Thz for the awsume partey and this song McRish! ;)

Av Ronja Olsson - 4 mars 2012 21:32

Fick två grymma kommentarer idag som jag verkligen tar till mig!

Kul att någon som känner Zang hittade hit till min lilla blogg! :)

Har inget riktigt svar till dig Ramberg, förutom att ack för dina tips, så fort vi kör sparring på träningarna ska jag tänka på detta!:)


Mats Ramberg

Mats Ramberg

Söndag 4 mars 20:08

Bra! Avslappnad men alert. Du har kommit en bra bit på väg med din sparring. Jag ser att det har fixat till C-hallen rejält på gamlar dar! Av egen erfarenhet när det gäller sparring i en hall utan ringrep osv är att det blir ovanligt lite närdistans. Jag såg att du gick in ett par gånger och körde några slag. Du borde lägga fokus på att 'leva' nära din motståndare under ett par veckor när du får tid. Bara att ligga där inne och köra fotarbete, ducka, blocka osv. Det kommer att få dig att slappna av och andas fast du ligger tätt inpå den du sparrar mot.


Ofta så blir man ivrig och vill slå i närdistans, men det viktigaste är att bli van att ligga inom slagavstånd. De de flesta blir stressade av detta. Sedan kan du träna på att cirkulera runt motståndaren med bra guard och hakan nere medan du andas. Då blir det mycket roligare och mer intressant att sparras mot längre motståndare som gynnas av att ligga på distans med jabb och rak höger.


Som bonus när du blir duktig och van med detta kommer du att stressa mycket mer erfarna fighters eftersom boxas på avstånd är lite av en folksjukdom för de som sparrar utan en boxningsring. Det blir lätt långt avstånd och jabb/höger 1-2-kombinationer.


Du måste hälsa Zang från 'Ramberg', vi har upplevt en hel del tillsammans i vår ungdom. :)


Lycka till med boxningen, du tränar med en legend!


 

Mats Ramberg

Söndag 4 mars 20:16

Oops! Såg att du kör på en bra boxningsklubb redan. Då kör du ju mycket i ring och vet allt det där redan. Ursäkta för onödiga råd, haha! Det förklarar ju varför det din sparring såg så bra ut. Tänkte bara på min egen erfarenhet av att sparra i den där lokalen, det var ett evigt jagande för att komma in på närdistans. Vilket medförde att mina brister var stora i in-fighting.


Men hälsa Z iaf.

Av Ronja Olsson - 4 mars 2012 16:03

Grym kväll igår! Var hos Marco med en massa sköna människor! Jennifer och jag har käkat kebab, ligger och latar oss i sängen nu. Mitt tåg går 18,42 om nästan tre timmar så vi chillar lite till!

                     

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards