brainwildchild

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Ronja Olsson - 6 mars 2012 21:53

Jag känner att jag är på gång nu sakta men säkert den här gången. Nu när knäskadan har gått upp igen så läggs ett år extra till på rehabiliteringstiden så sommar 2013 kommer mitt knä och jag vara kompisar igen på heltid FÖRHOPPNINGSVIS! Så nu för att bygga up kn't igen, inge springa/jogging på två-tre veckor. Inge hopp eller hopprep heller på tre-fyra veckor. Men jag kan gymma och köra styrka och boxas såklart tills mina knän säger nej. Benövningar på gymmet ska jag ta det försiktigt men det var helt okej att köra det. Så nu ska jag inte ha så bråttom som förra gången! Tat lugnt och fokusera på att bli frisk och välmående istället för bäst!

Ja på träningen då vad gjorde vi för roligt? Hade Nimar, fuuun! :)

Som sagt 20 min cykling hade jag med lite stretch för ben.

Teknikövningar 10 min, lite olika för att se om det sitter och mjukas upp.

Parade ihop oss två och två och på med sparring handskar.

Först jabbade A en vänster, B plockade och sedan DIREKT efter jabbade B och A plockade.

Därefter en lång kombination.

A slår vänster-höger, vänster uppercut mot kropp, B kontrar DIREKT med vänster krok och A slår rak höger, vänsterkrok, rak höger. Fick till det ganska OK tillslut.

Därefter

A slår 10 snabba slag, Direkt efter slår B 10 snabba (RAKA) sedan gör båda 10 knäböj samtidigt. och börja om igen i ca 2 - 3 minuter! Benen lite slut after that!

Sedan axlar (min favorit eller inte :PpPpP)

Stå som på den här bilden vinkla ner armarna, så man fortfarande behåller 90 graders positionen, vinkla ner ca 5-10 cm och upp igen. B står bakom och håller upp handskarna som mitsar.

 Snacka om att jag är duktig på att rita eller ?  

Nu käkar jag min kesella glömde

Av Ronja Olsson - 6 mars 2012 15:27

Nu har jag "jobbat" en dag till, gör inte så mycket, springer bakom handledaren och gör små saker som tömma soppåse och göra frukost eller lunch till vissa. Skulle fått göra mer idag men personalbrist gjorde att det drogs in på lite skaer. Träning ikväll, hoppas att knät håller, har känt av lite smärta idag så det är bara att hålla tummarna hårt!!


Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards