brainwildchild

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Ronja Olsson - 7 mars 2012 21:53

Nu har jag jobbat kväll, helt slut, linserna har varit torra och eländiga glömde vätskan hemma. Upp runt 05:00 för jobb på dag imorgon. Herre hur kommer jag upp ?


Av Ronja Olsson - 7 mars 2012 14:19

Imorse var jag bra snurrig! Trodde fullt ut att klockan var två och att jag hade försovit mig till praktiken, flyger runt i lägenheten och fixar allt på rekordtid. Kollar på klockan så är den bara 07.58, jahapp. Ja uppe var man åtminstone! Bara vilat idag, funderat på vad som behövs i mitt rum och i lägenheten, har ingen mix känsla så inget av möblerna jag har "går ihop" med varandra, vilket är lite irriterande, men får varken ny bänk av pappa eller garderob (VILKET JAG VERKLIGEN BEHÖVER FÅR INTE PLATS I DEN JAG HAR JUST NU MEN DET FÖRSTÅR INTE PAPPA!!)  okej, men har tänkt på lite korgar och hyllor som behövs. Kanske man kan tänkas få presentkort på IKEA också när man fyller år ? :)

Har varit upp och träffat Johanna också, trevlans, faktiskt skönt att ha ne ungdomspedagog ändå. Och jag har även gjort en gratäng till Lunch vilket blev misslyckat i konsistens och utseende men får en klar 10 i smak! Nu ska jag strax gå ut till bussen jobbar 15.30 - 21.30 idag!

Lite som skulle komma tillhands nu, överst och helst vill jag ha

   Den här bänken, där jag kan ha småsaker, mm, och den ska stå mid sänggaveln så att på kan tvn stå så kan man kasta ut byrån som står och tar plats och är ofantligt ful nu!!

    x 4

      x 4

  En garderob med spegel i mitten eller att alla dörrar är speglar!

  x 2 Perfekt att ha undersängen med sängkläder, etc i.


Av Ronja Olsson - 7 mars 2012 10:00

Idag är det fem år sedan du lämnade oss, fem hela år. Jag tänker på dig som en ängel uppe i himlen, en ängel som vakar tillsammans med Blizzen, Marino och Farfar, på mig. Det är ni som ger mig styrkan att orka och lyckas när allt inte går så bra. Oh gud vad jag skulle gett för att ha dig här vid min sida idag min bästa vän, det finns inte ord för hur mycket som fattas i mitt liv! Jag skulle göra allt för att få träffa dig en sista gång, hålla om dig än en gång, och veta att bara du är min! Men jag är glad att du är där uppe med marino, blizzen och farfar, jag är glad att du slipper ha ont. Jag är glad att du har funnits i mitt liv och jag är tacksma för att du fanns där när jag behövde dig som mest!

Tack för alla år, tack för alla minnen, vi ses igen när min tid är kommen min älskade vän.


Jag förstår det inte ens själv, det känns som om det var igår. Det känns som om igår jag åkte dit och sov med honom ute i boxen när han var så sjuk, låg och smekte honom på mulen och halsen hela natten. Lyckligt medvetande att det inte var sista natten tillsammans. Men ack så blev det inte.Min älskade vän min älskade ponny. Känns som igår jag stog på ultuna, såg på röntgen bilden och jag sa ordet, avliva honom han ska inte lida nå mer. Det känns som igår när jag gick bort ifrån honom förstod att jag aldrig skulle se honom nå mer, såg bakåt på honom han bara gick han visste att han skulle slippa ha ont i fötterna nå mer.

Han dog på sin 18 års dag!

Min älskade vän, Min älskade ponny, borta för alltid, men föralltid i mitt hjärta, för alltid i mitt minne.

       

Gråt inte vid min grav.
Jag finns inte där
Jag finns i solens spegelblänk på fjorden.
Jag finns i vindens lek över sädesfälten.Och när Du en tidig morgon
väcks av fåglars kvitter
är det min röst Du hör.
Så gråt inte vid min grav.
Jag är inte död.
Jag har bara gett mig av.

På den andra sidan stranden
ska jag möta dig en gång,
ömt du räcker mig då handen-
luften fylls av fågelsång.
då ska vi tillsammans vandra,
aldrig, aldrig skiljas mer,
vi ska jämt få ha varandra
lyckan den emot oss ler.

Stå ej och gråt vid min grav.
Jag sover ej, jag gav mig av.

Jag är tusen vindar över sjön.
Jag är silverglittret över snön.
Jag är solsken över mogen säd.
Jag är stilla regn i höstens träd.

När du vaknar i morgonens vila,
är jag tysta fåglar som ila
i cirklande flykt över vatten.
Jag är milda stjärnor om natten.

Stå ej och sörj vid min grav.
Jag är ej död.Jag gav mig av.
som du lämnat kvar.

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards