brainwildchild

Alla inlägg under juli 2011

Av Ronja Olsson - 9 juli 2011 07:49

Hinner nog ett snabbt inlägg innan vi åker! 

Igår blev det ingen kurs så jag åkte bara ner till stallet och gick ut till hagen och pussade på älsklingen! 

Sedan åkte jag upp till faster Maria där var pappa och vi käkade!

Sedan låg vi och sov typ 1h-2h (powernap;D)

Sedan åkte jag och mamma till Tre små rum och käkade tog en B&W och mamma en Skutskärs fläskfile, inte lika gott som vanligt, köttet luktade kontigt och hade lite konstig konsistens!

Oops nu kommer pappa med Mustangen! Lär dra ciao!


Av Ronja Olsson - 8 juli 2011 23:39

Ja har kommit hem nu mamma och jag började roadtripen med middag på Tre små rum, inte lika gott som annars!:(

Sedan in till stan, Skutskär, Tierp, Söderfors, Mehedeby, Marma och till sist Äby. Mer och bilder från betesläpp ch sådant imorgon, måste sva ska upp tidigt t Västerås! 


Av Ronja Olsson - 8 juli 2011 08:30

  Mina älskade änglar!

Av Ronja Olsson - 8 juli 2011 08:27

Gud vilken tabbe jag gjorde inatt, jag har tjatat påTimmy som fan att han skulle komma med min usb kabel som han fick låna, men då när ha nskrev igår runt 12 och fråga om jag var vaken jag ba "aa" och han skrev "bra kommer nu" så råkar jag somna! Vad taskig jag känner mig just nu!

Ska sova en stund till, sedan bege mig ner till stallet, tänkte fota lite i sommarhagen!:)

Sedan efter kursen kommer pappa och hämtar mig!:)

Av Ronja Olsson - 7 juli 2011 20:03

Har inte suttit vid datan idag, så har inte blivit någon update!

Var på synundersökning, hade -2,75 sist har -3 nu så det verkar blivit sämre!

Somnade om, gick och köpte brämhults blåbär och hallon smoothie, 2 flaskor, (redan upp druckna ;) )

Pappa ringde och väckte mig, han hämtar mig imorgon och det bli PBM på lördag istället för imorgon! 

För att jag har kurs imorgon!

Sedan åkte jag förbi Anette ens snabbis, där var det fullt hus, mimmi och neoline, peter och hans 3 av 5 barn, anette och mormor!

Ner till stallet på betessläpp, Nelson var rätt så taggad! Borstade och mockade, sedan skulle vi leda ut dem, han höll på att springa på mig och var allmänt bråkig! Sedan när vi skulle ställa upp kunde han inte stå still gick runt och käkade, sedan när vi släppte blev det full fart, han galopperade och busade och hade skitroligt verkade det som! Jätte kul att se alla hästar springa fritt (nästan), bilder kommer när Timmy kan vara snäll och komma förbi med sladden!

Åkte in till stan med mamma, vi lånade morfars lilla turbo bil ;D

Köpte ramar till mina diplom och så, sedan fick jag min älskade greenburger på max och chili-cheese! Super glad Ronja!!

Nu ska jag bara chilla, göra färdigt inför imorgons grönt kort kurs och bestämma vilka kläder jag ska ha på pbm! 

Bilder kommer så fort jag fått sladden, och räkna inte med högklassika det är en vanlig digitalkamera och ingen system!;)

Dagens låt:


Av Ronja Olsson - 6 juli 2011 21:11

  Jag och Linnea R!:)

Av Ronja Olsson - 6 juli 2011 20:56

Blev inge sommarkväll för mig, när jag och Emelie skulle till affären och köpe engångs biljetter åt mig så var det slut!-.- Och innan dess hade jag skadat foten pågrund av balkong dörren. så sur man blir ibland! Men gubbarna som sålde jordgubbar var snäll och gav mig 10kr rabatt!;D

Jag cyklade ner till stallet istället och Emelie åkte och träffade Otto!

Var så skönt när det nästan var bara jag och Nelson där nere, Sara och Sussi var där nere, tog en promenad runt hagarna och så fick han käka lite gräs, fast att han ska på bete imorgon! Borstade, mockade och myste! Jag förstår inte hur mycket man kan älska någon så mycket som jag älskar honom, han är min ovanliga diamant, min älskade Black Beauty!

Jag vet inte hur jag kommer klara av att inte kunna åka ner till honom när jag vill, och rida regelbundet! Jag kommer rida vissa helger och åka och tävla några gånger ibland! Men ändå, att kunna åka ner till stallet och bara stå och mysa! Min högsta dröm är att han ska bli min, bara min!

          

Av Ronja Olsson - 6 juli 2011 16:25

Ja som ni märkte så skrev Emelie ett inlägg nu när jag lagade mat, och jag gjorde ingen köttfärssås, utan oxpytt med currysås! Mums!

Nu ligger vi och vilar innan vi ska dra in till stan och träffa hennes "bror" Otto, även träffa Tessan och Emma! Några fler?? Skulle inte förvåna mig!

Sedan när Otto tröttnat!;) Så drar vi och umgås med Daniel och Jesper!:)

Har även pratat med pappa angående Power Meet! Tror att vi åker imorgon istället, så hoppas jag att man är hemma till grönt kort kursen annars så får man väll köra en kurs via telefon!;D 

Jag har fått en supersöt Isbjörn av Emelie som vi har bråkat om och hon har dränkt han typ 5 gånger och misshandlat honom, och nu ligger han och solar på min balkong!:D:D:D:D

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards