brainwildchild

Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Ronja Olsson - 11 juni 2011 19:57

Jag och Blondinen chillar hos mig, dansar har precis matat de söta fågelungarna som bor på parkeringen och gjort pannkakor!

Blev inge Tierp jag fick punktering på cykeln vid dalälvsbron, så fick vända, men det stoppade inte oss! 

Vi gick och köpte jordgubbar och drog till älvskär och badade, haha fick även se på fågelfight!xD Vad uppkäftig måsarna är serri, de bröstade upp sig särskillt en liten jävel och trodde han var skitstor!

Drog hem vid 6 vilade och gjorde pannkisar! 

Har dragit fram gammla partey skivor och dansar, så sällan oss! Kanske kommer Martin förbi senare (Emelies ex)! 

Av Ronja Olsson - 11 juni 2011 13:53

Vaknade vid 12 så blev inge tvättning, men det skiter jag i för min rygg håller på och har ihjäl mig, här straffas man för att man inte stretchar efter ridningen! 

Väntar på Emelie, hon är med Poppe tills hans tåg går vid 3 då kommer hon till mig och vi cyklar ut på en långtur undrar hur långt vi kommer! Många badpauser räknar jag med! 

 

Av Ronja Olsson - 11 juni 2011 00:54

Så nu är jag hemma igen efter en super trevlig dag med underbara personer!

Som ni vet så tog jag på mig inlinesen och var hurtig nog att ta mig ner till stallet på dem, fast tjyv åkte genom att hålla i Persson ibland!  

Fick Moltas istället för Nelson eftersom när han gick terräng hoppning sist så var han helt tokig, tack för att hon tänkte på mig så att jag inte skulle dö, men var så taggad, hade snackat med Christina om tips och sådant och laddat upp med skyddsväst, men kommer ha han i sommar och då garanterar jag några skutt där nere.  

Var ca 1 år sedan jag red Moltas sist så det var lite ovant! Han är raka motsatsen till Nelson

Moltas - Nelson

Kortrygg - Långrygg

Inte så hög - Superstor

Måste driva för att bli lång - måste hålla in för att bli kortare


Så jag hade det kämpigt när jag red fram, hoppade i upp och nerförsbacke på en liten sten mur, bara ett litet skutt, klockren!

Hoppade en stock på betong plattor kanske bara 70, klckren Superfina språng tyckte Linnéa!    (Lotta var borta så hade Linnéa, min gammla ridlärare)

Sedan hoppade vi  en träpyramid och några uppställda träpallar i en dunge, super fin! 

Vi avslutade med en grav och en stenmur med en stock, lika bra här!

Det var roligt med lite omväxling ibland, mitt hjärta kommer alltid vara hos Nelson men det var roligt att rida Moltas! 


Åkte hem, mina ben var helt slut!!! Duschade halkade i duschen så det ledde till att jag inte pallade grilla och tälta så vi bestämde oss för att ha filmkväll hos mig istället, ja så blev det verkligen inte! Efter 1h undrade Linda hennig om vi ville dra ner till Häxön och grilla med henne och hennes kompis Niclas. Så det blev så ändå lindade på foten med stödbandage och under hade jag tigerbalsam! Prima och en alvedon på det så var den värsta smärtan borta!

Vi grillade, skrattade,drack lite smått, Pontus och Niclas blev fan värsta snuttigull paret, jag, Linda och Emelie snackade gammla minnen, och vad är en sommar utan bad?? 

Trodde det inte skulle bli så långvarigt på grund av alla myggor men vi var nog där runt 4h ändå! Måste göras om för fifan vad vi hade kul!

Ska upp tidigt och köra igång tvätten så kanske bäst man somnar nudå! Imorgon blire förhoppningsvis tältning med Persson och Pontus!

En bild från kvällen Linda gnällde om att hon ville ha sin kyckling svart, så Pontus gjorde som hon sa! Gud vad vi skrattade åt det!

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards