brainwildchild

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Ronja Olsson - 1 augusti 2011 21:27

Jag är med och tävlar om en ridbåge hos dressyrmupparna, länk till tävlingen!

 http://dressyrmupparna.se/tavling-vinn-en-ridbage/9035#respond

Av Ronja Olsson - 1 augusti 2011 20:52

Varit nere på GK kurs, hade mest praktiskt idag!

Jag utrustade Nelson som fälttävlanshäst, hade dock inte min nummerlapp eller vaselin!

Sedan använde vi Stickan till dressyr, Daim till hopp och Mickis till distans! 

Stog och pratade med Nina efteråt ungefär 30min!

Var hos Daniel innan kursen! Spelade Call of Duty online! Haha dog nog 20 gånger och dödade 2 personer! Sedan hade jag jättekul på den där chatten med de andra som spelade!xD

Nu tänker jag sova, är jätte trött och har världens träningsvärk efter ridningen idag!

Av Ronja Olsson - 1 augusti 2011 14:44

Gick jättebra på ridningen, Christina körde kontroll och sådana övningar med mig även lite matte, snacka om att jag var lite slut efter det!

Persson hängde med ner också! 

Träffade Mirja och Melissa nere i stallet de var där och kollade på hästarna, lät Melissa rida lite på Nelson!

Framridning var att öka och minska, korta upp och länge, redan slut efter det! 

Sedan tog vi fram två bommar först i trav, travade över dem och sedan öppna på ena sidan och sluta på den andra! Hade så jäkla långa stigläder!:O

Bytte till galopp tog bort stiglädren och skulle räkna galoppsprången mellan bommarna, det var perfekt med 10-11, sedan så minskade vi till 8 lite svårt, blev några godkänt men oftast så låg jag på 9-10. Red i båda varven! 

Överställde och red på en stor volt som avslutning! 

Jätteduktig Nelson och väldigt pigg! Jag är helt slut i både benen och armarna! 

Gick ner till vattnet gillade det inte alls det! Stog och stegrade och var lite dryg men snart så går han nog i vi testar imorgon igen! 

Imorgon funderar jag på att rida barbacka fast med en pad så att det blir lite bekvämt!;) Rida volter, serpentiner, öka minska och sådant. Lite klättring också om han inte tjafsar!

Har duschat och ätit, Emelie ska gå och köpa en ros åt Daniel, supergulligt! 

Ska ner till stallet på kurs runt 6!

       

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards