brainwildchild

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Ronja Olsson - 22 augusti 2011 20:38

Jag sitter och kollar runt på lite tatueringar, har redan bestämt mig för att tatuera in mamma och pappa på handledarna! Pappa på höger och mamma på vänster!

Sedan skulle jag vilja ha en text med en riktig betydelse någonstans, inte så synligt i nacken eller något!

Mitt motto skulle jag vilja ha: Per aspera ad astra, men några säger att det betyder annat, måste gå till någon som kan latin först och översätta! 

En liten stjärna bakom örat tycker jag också är snyggt!

Det finns igentligen så mycket som man vill märka sin kropp med, men det jag mest oroar mig för är hur det ser ut när jag är 80 år liksom? 

Eftersom jag vill göra en bröstförstoring också när jag är 20. Hur kommer det se ut? 

Fasta tuttar och hängig hy med tatueringar, inte speciellt lockande, i värsta fall så kan man ta ut implanten. 

Varför ska allting vara så svårt? Kan man inte få 500000000 år på sig och leva, och under de där åren så får man en tids apparat som gör att man kan göra sig själv yngre, och resa i tiden, fett najss! Men men drömmar har vi alla!

Av Ronja Olsson - 22 augusti 2011 20:11

Jag ska ta och bli vardagsvegetarian, eftersom jag älskar kött så vill jag inte vara utan det, så då väljer jag att äta vegetariskt och fisk på veckorna och på lördag söndag kan jag äta en köttbit eller något i det hållet! För jag vill inte sluta helt, och vill fortafarnde få näringsämnen som kommer från baljväxter och från riktigt kött! 

Jag gör det för att oftast föds djuren upp under hemska omständigheter och sedan slaktas direkt när de är "stor" nog, det är hemsk, de får inte ha ett eget liv!  Och de göds med foder som transporteras långväga, och under produceringen så  släpps det ut en massa avgaser och gifter i luften, katastrof!

Jag tycker heller inte om att man eldar hus med vanliga ved träd, komplettera med naturenergi istället, det bli bättre för miljön, och vi får mer luft på jorden, eftersom det är träden och växterna som bildar luften och syret vi andas! Till en viss del för att det är mysigt kan man göra upp en brasa, men inte för att värma upp ett helt hus!

Men detta är bara som jag tycker!

Av Ronja Olsson - 22 augusti 2011 16:56

Nu är jag hemma igen där det finns mottagning! Har varit hos pappa sen i lördags, och få täckning där ute är som att leta efter vatten i öknen!-.- I lördags vilade vi var så dåligt väder ute! Igår kom farmor och Arne ut och vi hållde på med veden, bärde bort gammalt som jag klyvde i våras, klyvde nytt och gick till skogen till och med och letade efter svamp, hittade typ 15 tyckna kantareller,.-.- 

Käkade farmors jättegoda gryta! Mums! 

Sedan drog dem och jag dök rakt ner i soffan och somnade! 

Imorse väckte pappa mig runt 6, vad jag kunde slagit till honom då, jag frös och var trött. Dåligt väder också inge bra! 

Begav oss ut till Skutskär för jobb, mötte upp Jörgen och åkte till sågen, fortsatte montera ner ställverket, och idag nämnde pappa pengar då blev man ju ännu mer taggad på att jobba!;) 

Jag och Jörgen fick ner väldigt mycket idag, 1-1,5ton metall och skrot var det nog, koppar och mässing. Lunch hos farmor, mums! Sedan jobb fram till 4! 

Nu har jag tagit en lång dusch och ligger helt utslagen i sängen, shit vad jobbigt det kan vara ibland. Slår igång en film och är med Jennifer senare ikväll!:)

Imorgon börjar jag skolan! Ska bli grymt roligt! Åker ner tidigt imorgon, för vi ska på något möte om en ny lägenhet och sådant!:)   

En liten lista jag hittade:

5 saker jag inte vill vara utan: 

  • Bärbar dator
  • Mobil
  • Kalender
  • Vänner
  • Musik

5 filmer jag tycker är bra:

  • Beyond Borders
  • Avatar
  • Fast and furious 1-5
  • Lord of the Rings – triologin
  • Baksmällan

5 maträtter jag älskar:

  • SUSHI
  • Mosters broccoligratäng
  • Min soppa!
  • Sommarsallad
  • Grillat!

5 städer som jag besökt:

  • Stockholm.;)
  • Barcelona
  • Paris
  • Las Palmas
  • Kairo

5 städer jag vill besöka:

  • New York
  • Sídney
  • Miami
  • LA
  • London

5 saker jag vill göra:

  • Resa till månen, eller åtminstone rymden.
  • Skaffa en lägenhet/hus i New york, Los Angels, Australien
  • Ha en massa grymt snygga bilar
  • Vinna en massa pengar på lotto 
  • Make a dream come true

     

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards