brainwildchild

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Ronja Olsson - 27 augusti 2011 13:36

Jag är grymt glad just nu! 

Träningstävlade idag, 90cm och 1m, har ju inte tävlat sedan i slutet av maj så det var bra att de hade en P&J, eftersom det är inte lika stor press och om man är missnöjd får man ta om det!    

När jag red fram till 90cm tänkte jag igenom alla lektioner jag haft med Linnea, Lotta och Christina, tänkte på att jobba upp galoppen och ha lite högre tyglar så att han lyfter, först lilla trav hopp, hoppade fram två gånger på räcket 85-90, bra lite långt ifrån bara. Sedan oxern 85 och 95 två gångervar. 95 för att han skulle lyfta på benen lite mer! 

Gick ut och skrittade med honom. Hna var grymt tjaffsig när vi skulle in på banan, ville absolut inte! Ahh! Som tur var lollo snäll och tog tag i honom! 

Han var rädd för sockerbitarna som var start och mål, de var ju grymt läskiga, och några små fjatt fick han, men det förstår jag fullt ut! 

Kom in bra på första, och resten av hindren flöt på, något litet fel, kom för nära eller långt ifrån. Men prickade in galoppsprången mellan linjerna bra och en klar förbättring på sits och stadighet kände jag! 

Till 1m var jag fett nervös, trodde seriöst att jag skulle dö, har inte vant mig med höjden en, och hinder sex en oxer som såg ut som 150 MINST!  

Var lite osäker på ettan så han stannade hade inte galoppen eller något, för att jag tvekade, men min vän ville vara snäll emot mig så han hoppade endå och trasslade in bena lite i bommarna, FÖRLÅT vännen, travade och kollade att han inte haltade. Kom emot ettan igen, kände att nu jävlar ska jag inte tveka, hoppade av fint och allt flöt på igen, fram till hinder fyra var inte jag med helt så där rev vi, men annars så var det en jättebra runda enligt mig!  

Fick även den responsen från några i stallet som tyckte att det såg bra ut också, alltid lika trevligt att höra!:) 

Louise tog en film i 1m, ska fråga om hon kan skicka den sen!:)

Har duschat fixat fram kläder och things till ikväll, först in till stan med Jennifer ch Emelie kanske åker in tidigare än dom vi får se!:) Kanske träffar några på stan och sedan ska jag åka med pappa, andreas och hans tjej with my Mustang! MMMM, me like!  

förlåt för att mina målar kunskaper inte är de bästa

grymt dålig bild på mustangen men men!   

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards