brainwildchild

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

don't come back for me, who do you think you are

Av Ronja Olsson - 22 mars 2012 21:35

Nu börjar det tas! Har tränat nu och jag orkade med ett helt fys pass. Fy sjuttsingen vad många armhävningar och situps man gjort. Och sedan alla dessa vikter Arthur tycker om att ta fram. Imorgon känns det helt klart! Börjar märka nu att jag orkar mer än förut tror det beror på kosten också. Käkar ALLTID bra frukost och relativt bra lunch, visserligen världens dåligaste lunch på Mest men man tager vad man haver!

Middag nrukar jag variera med hur mycket. Lite mer kolhydrater när jag ska träna och mer proteiner när jag inte tränar. ALLTID efter träning käkar jag 250g Kvarg och en banan också för att musklerna ska kunna återhämtas bäst.

Nå över till skolan, gick helt ok idag. Engelska förberedelser inför NP. Biologi, genomgång. Matte, faktorisering av polynomer. Superkul!! Svenska körde vi förberedelser inför NP.

Alltså jag har verkligen hamnat i världens bästa klass. Säger inte att mitt älskade 9CD var dåligt men vi mappar är snäppet bättre sometimes! Men en sak jag irriterar mig på, alltså det är nog inte bara jag i klassen heller. Det är när vissa är så respektlösa mot läraren och skiter fullständigt i vad han/hon säger! Sitter och pratar när läraren säger något viktig, har datorn uppe och spelar spel, fast än att läraren bett flera gånger att stänga ner den. Alltså de går på gymnasiet om de inte är där för att lära sig något eller för att plugga så gå hem, byt linje. Stör inte oss andra som vill bli något och lära oss något. Men sedan när läraren får något frispel och inte orkar något mer och ber de personerna att gå ut. DÅ GÅR DEM INTE UT de typ säger nej ska skärpa mig blah blah, men alltså hallå vart sitter problemet, det är väll inte så svårt att bara gå ut ur klassrumeet. Nej ibland får det vara nog jag är ett år yngre och beter mig lite bättre? Illa!

Nej glada tankar nu då!

Börjar 12.30 vilket betyder sovmorgon! Yeey! Eller nej, ska upp och städa.... Det är det jobbigaste med att ha egen lägenhet, städningen. Då lär man göra allt själv, annars brukar man ha en mamma som städar åtminstone kök och toalett men nu får jag göra det själv .-.- Aja tat som en kvinna och bit i!

Juste min bästa vän har hoppat av skolan, lite tråkigt men hoppas att hon kommer till en bra linje och klass nästa år. Min bästa vän!<3

Some pics. I knööve you love them!

1. Min outfit på boxningen idag

2. Min nya tröja jag fått av syster!<3

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards