brainwildchild

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ronja Olsson - 25 oktober 2012 08:58

Torsdag, näst sista dagen innan höstlov och morgondagen avslutas med ett fysik prov som jag hoppas går bättre än gårdagens! Nu sitter jag och skriver på min Historia uppsats har total missförstått uppgiften så hälften av vad jag skrivit är värdelöst men lite fungerar så ska klippa ihop allting bara. Har en labbrapport att skriva också, känns som om att helgen innan höstlov kommer gå åt till att plugga!

Hittade lite bilder efter Lidingö tjejloppet, nästa år ska det gå ännubättre!

       

   

Av Ronja Olsson - 24 oktober 2012 18:29

Den som kan ha undan kommit idag med att jag är glad får veta det nu! Jag är superlycklig och har fått en sådan motivationskick att jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag trodde att jag hade gått upp i vikt de här två veckorna när jag varit förkyld men idag när jag ställde mig på vågen så visade det sig att jag gått ner 1kg på dessa två veckor, trots min frossning i mat. UnderbarT ! Sedan nu på kvällningen var jag ut på en 40min intervall runda. Uppvärmning 3km med lätt jogging och powerwalk sedan 3km med intervaller "mellan träd" Mellan två träd, springa allt jag kunde, två träd jogga, två träd pw. Så där höll jag på de tre kilometerna. Sedan två runder skugg, kolla vart jag hade guarden och annat. Skönt. Svetten kom och humöret var på topp. Kände av knät men jag tyckte att det var enklare att springa idag än vad det varit på länge, konditionen höll med mera. Så nu är jag på bra humör och inget kan klanta sig idag!!

Pappa åkte iväg på affärsmiddag och jag blev hemma. Stekt falukorv med spenat till middag, mm mums!

P.S matteprovet gick SKIIIITDÅLIGT!!!

Av Ronja Olsson - 24 oktober 2012 11:12

Onsdag, halva veckan kvar, helt ok! Sov inge bra inatt vaknade ungefär fyra fem gånger av att jag trodde att jag hade försovit mig, så hamnade inte riktigt i djupsömn vilket inte är så bra. Aja, bara tre lektioner kvar, vikarier på två. Matte prov på ena. Ikväll ska jag och Ellinor ut på intervall runda. Skönt att sträcka ut benen och bli pressad av en kompis! Fått mitt schema för första veckan på praktiken, ser skönt ut och kommer kunna träna i stockholm två gånger. Bra! :)

Av Ronja Olsson - 23 oktober 2012 21:36

Så nu är fysen avklarad för den här veckan på boxningen. Gick relativt bra faktiskt, i slutet hade konditionen körts i botten och spyan satt i halsen så tempot drogs ner från mitt håll! Men fram tills dess höll jag det nog ganska bra, först parfys med olika övnignar, därefter säck och hopprep och sedan hederlig gammal vanlig fys. Helt okej pass och svetten föll. Bra! 

Nu ska jag försöka få mina 9timmars skönhetssömn innan onsdagen och matteprov väntas! 

P.S JAG HAR TAPPAT BORT MIN DATALADDARE!!! JORDEN GÅR UNDER! Nedå ska kolla om den ligger i mitt skåp när jag kommer till skolan imorgon :)

Natti!

 

Av Ronja Olsson - 23 oktober 2012 17:28

Dag 10 – Någonting jag oroar mig för.
Det finns mycket jag oroar mig för, både med skolan. Tex att jag inte skulle komma in på högskolan etc. Med sverige som lan, tex bankrutt, invasion av invandrare som tar över landet totalt. Men jag brukar vilja ta dagen som den kommer och se vad morgondagen har att visa, dock lär man ha framförhållning och jag försöker så gott jag kan. Med skolan så har jag lite backup planer om jag inte skulle bli läkare. Men men vi hoppas på det iallafall
 
Dag 11 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 12 – Mitt drömbröllop.
Dag 13 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 14 – Någonting jag ångrar.
Dag 15 – Innehållet i min väska.
Dag 16 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 17 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 18 – Min favorit film.
Dag 19 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 20 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 21 – En låt som får mig att gråta.
Dag 22 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 23 – Min favorithögtid

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards