brainwildchild

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Ronja Olsson - 16 maj 2012 21:28

Just nu har jag lite blandade känslor omdagen, en del bra, en del dåligt. Vi kan börja med nationella i engelska, hörförståelsen kan ju gå och hänga sig någonstans. Tyskan var väl där likså. Träningen för Mikaela var grym. Fick en massa tips som jag har tagit till mig och tänker på. Vi började med uppvärmning, hoppred med intervaller, lite jogging med olika övningar och därefter lite fler övningar, hon tyckte att jag skulle ha min vänster lite mer framför och lite vinklad.Därefter en massa skuggronder, där hon sa vad jag lär tänka på, vad som var bra osv. Jag fryser även i mina slag, så explosivare och inte tänka så mycket ska jag träna på. Tränade på att slå vänster och höger och backa smatidigt. Vilket är jättebra ifall motståndaren kommer emot mig. Även min förbannande krok som är lite för hög med armbågen lär jag fortsätta öva på!

Ska börja stå framför spegeln några minuter varje dag och träna krok och uppercut.

Mot slutet bytte vi till mitsar med olika kombinationer. Högern är det ett jäkla drag och styrka i, vilket hon poängterade. Lite kul :)

Jag har lärt mig jättemycket och kommer köra med henne i höst också tror jag en gång. Där vi mer ska sparras.

Så tillsdess ska jag träna på:

  • Explosivitet, snabbhet
  • Bli bekvämare, få upp självförtroende, och vara mer bestämd i mina slag
  • Mycket jabbar
  • Krokar - rätt teknik
  • Konditionen
  • Uppercuts - rätt teknik

Så jag har ju saker att göra fram tills i höst. I sommar kör jag järnet. då ni!

Skulle träna en timme till för Zang men han kom inte idag. och killarna skulle köra mattor så jag sprang 15 min, körde lite mitskombinationer med anna och mamma. Sedan fick det vara bra. Vill träna mer men ska springa tre km slingan imorgon efter jag varit funktionär så lär ta det lite lugnt!

Farmor och Arne har besök av kakan och kerstin så vi har ätit jättegod fiskgratäng, glass och haft det trevligt.

Jag lägger mig nog snart tror jag *:)

Hörs imorogn!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards