brainwildchild

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Ronja Olsson - 11 maj 2012 17:15

A champion is someone who gets up when he can´t.

-

Jack Dempsey

Av Ronja Olsson - 11 maj 2012 09:46

Sprungit runt som en galning, letat efter saker, mina crusing skor. Viktigt att ha rätt skor! Haha nu har jag iaf hittat dem. Mina älsklingar, 12cm kilklack med snörning och "diamanter". Är jättetaggad på evolution provet, men är rädd för att jag glömt bort allt jag kan. Ska lägga mig ner och läsa igenom kapitlen nu, medans jag ändå inte har något att göra :)

Som sagt ska jag ut till ingenting i helgen så blir nog inga blogginlägg om jag inte gör det med mobilen, hmm får se. Följ mig på instagram eller FB där bilder kommer upp! :)

Av Ronja Olsson - 11 maj 2012 08:30

Det är alltid lika roligt vilka meddelandenman får när man har skrivit något "rasistiskt" på internet. Hade lagt upp den här texten på min logg igår :


UPPMANAR ALLA........
  ATT 6:e JUNI PÅ NATIONALDAGEN KL.12.00 GÅ UT Å SJUNGA VÅR NATIONALSÅNG PÅ GATOR & TORG I PROTEST MOT ATT DEN EJ FÅR SJUNGAS I SKOLORNA. FATTA, VÅR NATIONALSÅNG ÄR INTE RASISTISK.


Alltså bara för att jag gillar mitt land och tycker att vi ska kunna ställa oss när som helst och sjunga vår national sång så är man väl inte rasist? Eller? Det verkar ju så iaf! Fick några med med att ta bort det innan någon "tjänsteman" skulle se det eller någon skulle anmäla mig till polisen för att vara rasist. Alltså ge upp! '


Jag blir kallad rasist ofta eftersom jag tycker att svenska staten ska lägga mer pengar/bostäder/tid åt våra egna gamlingar/ungdomar och personer som har det svårt ist för att ta in så många invandrare. Jag har inget emot att ta in invandrare som kommer från ett land med rig och misär, eftersom jag är mänsklig och vill inte se någon må dålig eller leva i ett sådant liv. Speciellt inte för barn. Men vi skulle kunna dra ned på invandringen istället, fokusera mer på barn och ungdomar och gamlingar som är "våra egna" först och främst. Det är många gamlingar som har tjänat det här landet väl och bra, men vad får dem tillbaka? Stöld, misshandel och förnedring på ålderdomshemmen. Alltså Reinfeldt om du ändå ska vara statsminister tänk till och hjälp dem, annars kan du nog få samma vård tillbaka. Nej vänta lite du är ju statsminsiter när du blir gammal kommer folk ändå behandla dig med respekt och bättre än de gamlingarna som lever nu har det. Nu kan ni väl tycka att detta låter hatiskt mot svenska regeringen/invandrare och blablabla. Men faktum är att det är tvärsemot, jag vill se dem göra en förändring bara. That´s all. Jag vill själv engagera mig politiskt, jag har själv många invandrar kompisar som kommer från länder med misär som är helt underbara. Men att dra ned på saker och ting och lägga prioriteten på svenska folket är väl inte så mycket begärt? Eller? Jag skulle hellre få ett nackskott än att bli behandlad som vissa gamlingar blir idag!


Sedan att inte få sjunga nationalsången offentligt/på skolavslutningen/nationaldagen och blabla, Varför? Vad är tanken? Alla andra länder gör ju det, vad är det så illa med att vi gör det? Ge upp. Inte är jag rasist för att jag älskar mitt land!

Om inte vi får sjunga vår nationalsång ska inte heller kristna få sjunga psalmer elller fira högtider, muslimer ska inte få be bön/predika i moskernaeller fira sina högtider , judar ska inte få sjunga på deras psalmer eller vad de har, eller få fira sina högtider. Sverige skulle vara världen tråkigaste land då ? Eller?

Av Ronja Olsson - 11 maj 2012 07:56

Så ett träningspass av två avklarad!

Först 20 min pw/jogging därefter 50 min gym. Körde både fria vikter och maskiner idag!

Körde detta idag


Triceps press down - 3x12 med ca 20kg vikt

Biceps curl - 3x12 med 20-25 kg vikt

Latsdrag - 3x12 med 20-25-35 vikt

Sittande kabelrodd - 3x15 20-25-30vikt

Sittande benpress - 3x15 60-70-80 kg

Bänkkpress en hand 3x12 7.5-10-10kg på båda händerna

Någon ben maskin - 3x12 35-35-40kg vikt

Sittande rodd - 3x15 25-30-35kg vikt

Benspark - 3x12 20-25-35 kg vikt

Situps - 3x12 0-10-0 vikt

Sittande dips - 3x12 25-35-40kg vikt

som avslut min favorit än en gång

SITTANDE BENPRESS 2x15 1x10 70-90-115kg


Älskar benpress! Lika mycket som min säng och då är det mycket!

Nu ska jag äta lite frukost har inte hunnit gjort det ännu!




Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards