brainwildchild

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Ronja Olsson - 26 maj 2012 21:17

Är helt slut tog en miils runda på 1h och 25 min, två kilometer var jogging och resten PW. Det mesta av slingan var en massa backar så känner att rumpan kommer kännas imorgon. Mmm.

På väg hemåt så mötte jag en kille som satt och fotograferade en riktig Nattuggla. Snacka om fint det var. Nattugglan satt på en stolpe ca fem meter ifrån oss och verkade inte bry sig ett dugg. Killen sa att jag nog skulle kunna gå fram och klappa den utan att den skulle bry sig heller, tänk vilken känsla egentligen. Sedan var det en liten solnedgång i bakgrunden, ohh det var så fint attans att jag inte tog med mig mobilen!!!

Jag har aldrig sett en nattuggla förut, eller ok på ett zoo såklart men det är inte samma sak. Träffar hellre djuren ute i naturen istället för ett zoo.

Blev två ramlösa på söder med Faster, sofia och Tina. Satt i sommarvärmen och snäckade.

Så här såg den ungefär ut fast större med säkert en underbart len fluffpäls!

Av Ronja Olsson - 26 maj 2012 13:25

Lördags eftermiddag. 1330. Har dammsugit och skurat kök, hall, vardagsrum och badrum. Bara mitt rum kvar. Eh det tas imorgon! 

Har vilat en och en halv timme. Vill nästan inte kliva upp jag och min säng passar så bra tillsammans! 

Men jag ska på med kläder och ta en fika med faster och tina :) 

Plikten kallar. 

Lurren idag blev blodpudding, ett ägg och bacon. Mmmmumsigt! 

Av Ronja Olsson - 26 maj 2012 08:02

Okej lördagsmorgonen började med att jag har drömt ännu en knäpp dröm! 

Jag räddade en katt som blev misshandlad av sina ägare. Jag satt på en båt som kolliderade med titanic, dock var det titanic som sjönk, vi fick lite vatten på oss bara. Jag har jagat hästtransporter som helt plötsligt förvandlas till en springande häst. Jag har suttit i Bigbrother studion, pappa och jag gick påfest. Pappa däckade i deras säng och jag och saga i soffan. Jag har vunnit och simmat utomhus terräng EM två gånger i drömmen. Jag tävlade bland annat mot Rihanna, jason derulo mmflera. Snacka om att jag har hållt igång i sömnen? 

Nu ska jag dammsuga, damma, och plocka iordning. Pappa har saker överallt vilket jag ska ändra på! 

Kanske blir en fika med faster senare :) 

Dags att vara produktiv!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards