brainwildchild

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Ronja Olsson - 15 maj 2012 22:00

Nu till vad som kommer hända imorogn, jag ska få träna för ingen mindre än Mikaela Lauren!

Fd elitsimmerska och nu proffsboxare.

Hon har vunnit World Professional Boxing Federation:s världsmästarbälte i damernas weltervikt, 24 september 2010

Hon har gått flera proffsmatcher och vunnit de flesta. Var i Dubai iår och vann sin match där, även i Linköping i år var hon med och gick en rond mot Cindy serrano och vann. Faktiskt så var det Mikaela som fick mig att börja boxas. Mamma berättade för 4 år sedan om någon boxare som var fd simmerska som var duktig. Redan då var det tal om att jag skulle få träna en gång för henne på skoj. Men blev inget.

Jag tror att det kommer bli grymt lärorikt och intressant imorgon, hoppas på en massa tips och råd. Saker som jag kan förbättra osv.

Jag är sjukt taggad'!!!1

Av Ronja Olsson - 15 maj 2012 19:47

Nu har jag tränat, ännu inte klar men färdig med kondis biten! Blev en timme ute idag varav 35 min promenad 10 min läsa på skyltar som stod längs stigen och 15 min jogging. Nu njuter jag av skivat äpple, keso, isvatten, en proteinshake, avokado. Ska göra trettio armhävningar, tjugo situps, tio sneda situps,tio fällkniv, 20 knäböj och 15 utfall.

Dusch, därefter soooova! I stora mängder så att jag är utvilad och pigg till nationella. Det börjar 08.15

Aja back to reality

Av Ronja Olsson - 15 maj 2012 17:33

Just nu sitter jag och har världens beslutsångest. Ska jag åka och träna 1h på Linnea eller ska jag gå ut och gå/springa i 45 min och gymma 45 min istället? Det är nog roligare att boxas men eftersom jag nog troligtvis ska göra det fyra timmar imorgon, kanske en och en halv med mikaela och sedan två hos Zang så känns det lite overkill att träna 1h idag. Boxades ju trots allt igår morse! Hmmm sådan beslutsångest!!! Ska överväga i ca 30 min till. Men ne jag går ut och springer och gymmar nu. Då kan jag somna tidigare ikväll och få lite mer än åtta timmar i sömn! Måste vara utvilad till nationella imorgon!

Okej vi kör på det.

Åker upp till Gefle som ni förstår imorogn. Ska vara funktionär på laxhoppet alla tre dagar. Två-tre klasser per dag. Ska försöka knäppa lite bilder.

Av Ronja Olsson - 15 maj 2012 10:15

Ibland kan mitt och min fars förhållande stavas KOMMUNIKATION - PROBLEM. eller aa ofta, eller ne inte hela tiden. Aja skitesamma!

Iallafall, jag sa FÖRRA veckan till min far att jag behövde honom att sätta över mitt barnbidrag idag för att jag har fyra-fem utgifter att betala imorgon. Han nickar och inget mer med det. Nog skulle jag förstått att ha inte lyssnat ett skvatt på vad jag sa och idag kommer han med "Va? Jag? Ne? Glöm de? De kommer ju inte försen i övermorgon!" Alltså! Men han sa ja att han ger mig pengarna i handen imorgon istället!

Ett till exempel är att jag skriver ett mess till han

"Ska vi gå på bio? Middag ute eller hemma? När kommer du hem?"

Han svarar

"Ja,ute,snart"

Okej jag väntar, väntar, väntar lite till, nämnde jag väntar? 1,5h innan bion kommer han. Säger att vi ska iväg och käka, men lägger sig på soffan ?`Reser sig upp och så ska vi gå,

" Hur lång är filmen?"

"två timmar"

"hell no vi tar den nästa vecka"

Jag hade kunnat hunnit träna en gång till igår om han hade ställt en fråga till -hur lång är filmen? Men nej nej han ska anta en massa saker och säger till mig att inte säga något före jag riktigt vet och tänkt igenom. Gör han det? Ibland inte.

Okej nu har jag fått haft mitt utbrott, eller aja jag är ganska lugn och tar det lite skämtsamt men tänk vad kommunikationsproblem kan ställa till det mellan två individer och deras levnadssätt!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards