brainwildchild

Alla inlägg under mars 2012

Av Ronja Olsson - 15 mars 2012 21:45

Träningen avklarad, skolan done!
Handlat, städat och gjort sallad allt som stog på dagens lista är klart!
Träningen gick helt ok ska jag klaga på något är det min kondition och teknik!
Nu har jag käkat i mig 250g kvarg och en banan!
Plugga lite inför ledarskaps presentationen imorgon, inte taggad för fem öre!

Åker faktiskt upp till Gävle på lördag tror jag för att vara med min finaste Jennifer<3 ¨

Lite bilder från igår:

               

Av Ronja Olsson - 14 mars 2012 23:19

Idag kan man säga att jag hållit igång och varit duktig!

Vaknade runt halv 7. 09.00 var det bodypump vid Hammarbysjöstad med klassen. Ganska okej pass, trodde det skulle vara smärtsamt men det var jobbigt och skönt på samma gång, jag kunde inte vara med på vissa saker pga armbågen som inte vill riktigt samma sak som mig.

Lunch på Max med några från klassen (inte jag jag bojkottade och höll mig till min kesella ;)

Någon helt weird övning med rektorn som gav mig aggretionsproblem och frustrerad var jag!

Hem till skutskär, förbi mamma som var jättsjuk KRYA!

Leta reda på emelie, inte det lättaste, så en sväng förbi Rebecka blev det istället! Som det var längesedan jag träffade den tjejen!

Sedan ner till C-hallen för träning. woop, eller nee

Sparrades med Joel, ta lärdom till nästa gång KOMBINATIONER OCH OLIKA!!! slog typ lika hela tiden så inte undra på att han kunde parrera och få in en massa på mig istället. TRÄNA!

Sedan så slog jag på mitsar med Zang, då upptäckte han något med mitt sätt att slå jabb, jag drar ner vänsterna för att hämta kraft och den rörelsen gör så att min motståndare förstår att jag ska slå. När jag kollade i spegeln och på Zang när han visade förstod jag det jättetydligt. HEMLÄXA att träna bort det.

Sedan det som jag lär få bort men som jag tror kommer ta längst tid. SLUTA BLI SÅ FÖRBANNAT ARG PÅ MIG SJÄLV NÄR DET GÅR DÅLIGT eller ivarje fall jag tycker att det går dåligt de andra tycker att det ser bra ut. Mental träning på högsta nivå lär vi köra. Nu ska jag inte säga ett enda negativt ord när jag tränat till mig själv eller någon annan. Ska förstå att man kan inte alltid ligga på topp (är fortfarande och nosar ner på botten men ni förstår väll ), ibland går det sålig och ibland bra det är sådant man lär ta!

Efter en lång hemfärd med prat i telefon halva tiden så tänker jag nu kasta in handduken för ikväll!

Natti natti

Av Ronja Olsson - 13 mars 2012 22:04

Varit på träning, käkat kesella och duschat nu ska jag sova. Lite kort vad vi gjorde idag på träningen!

Uppvärmning 20 min på cykel. sedan 10 minuter skugg. Lite styrka

Fys. Fram med en massa vikter olika stationer. Ex vridning på överkropp med stång. Raka slag med hantlar, kettleballs, fällkniv med rullning etc.

Sedan ca 10 olika styrke övningar och därefter stretch.

Väldigt bra pass, jag har ont lite överallt sen igår och det blev faktiskt lite bättre konstigt nog!

Body pump klockan 09.00 imorgon bitti.

Av Ronja Olsson - 13 mars 2012 18:15

Nu är jag tillbaka vid min dator och ute på Lidingö. Igår var jag hos tre läkare för att ta reda på vad felet är med min käke, men ingen hittar något fel. Alltså jag kan inte tugga och har ont när jag pratar är det bra då ? Puckon! Fick nå övningar ifall det är muskulaturen som jag ska göra i ca tre veckor är det inte bättre då så ska jag gå till öronläkaren igen och till tandläkaren och få bettskena. Alltså neeej jag vill inte!

Var även förbi på rotskär, haha jävla småskitar.

Träning nere i C-hallen, känner mig så kass, på mitsarna var jag ganska okej faktiskt men sedan sparringen med Nisse var uruselt. Kunde inte koncentrera mig och gjorde inget rätt. Tror jag fick in en smäll när jag hade tröttnat totalt och han typ 100. Aja ska tillbaka imorgon och han skulle vara där, jag ska visa att jag kan bättre!!!

Men vi ska ha bodypump på morgonen i skolan, vilket inte känns som världens lycka. Det en timme och sedan två timmar boxning på kvällen. Helt slut kommer jag att vara!

Idag hade vi mest föreläsningar och lite arbete. Manuel Knight var i skolan och höll en föreläsning för oss. Oh herre vad jag skrattade, satt och grät och vek mig dubbel. Man fick ut mycket skratt, glädje och lärdom utifrån vad han pratade om.

Nu ska jag iväg snart till Linnea för ett box pass. Knät känns inte så OK så blir cykling som uppvärmning idag också. Kanske kan jag försöka jogga lite lätt imorgon till uppvärmning!

Här är Wilhelm min tremänning, är han inte för söt ungen? Får lite sparring med Nisse. Han fick in fler träffar än mig på Nisse ;)

 

Av Ronja Olsson - 11 mars 2012 18:05

Jag lever och hare bra, är hos Mimmi nu med Strand. Var även här igår och sov hos Strand senare! Ska sova hos farmor inatt blir kvar i skutskär hela dagen imorgon ska till läkaren, till banken och på kvällen ska jag träna. 

Har så jäkla ont i käken kan verkligen inte stänga käften eller tugga. Gnisslar och knäpper mer än vanligt och gör svin ont måste gå till läkaren imorgon med det och till sjukgymnasten med knät. Så har ganska mycket att göra imorgon, men så ska det vara!

Mimmi och Jennifer  sitter ute och röker, och jag ligger och fryser inne i värmen!

Singstar väntar!

           

Av Ronja Olsson - 10 mars 2012 10:25

Just nu känner jag att jag är människan som inte klarar av att hålla saker och ändrar mig stup i kvarten. Skulle gymmet, ne så blev det inte, körde lite med gummibanden istället. Skulle ta 16.50 tåget, ne tar 15.50 Skulle inte till farmor, men nu ska jag till farmor en stund. Oh herre! Bara upp och packa väskan, dammsuga kök och hall, keeeka lunch och duscha.

Gud som jag håller på fram och tillbaka!

Men nu får det var nog.

Imorgon blir jag i skutskär och även på måndag, ska träna hela dagen. cykling 6km, yoga 40 min och sedan 2h boxning hos Zang!

 

Av Ronja Olsson - 10 mars 2012 08:44

Gårdagen blev inte som jag hade planerat men de gjorde inget, åkte till Märsta till Emelies mammas pojkvän och umgicks med dem och alla andra ungar. Byggde lego och lekte med bilar med småttingarna, hur gulliga som helst var dem! Käkade tacos och sedan jordgubbar och glass. Hade jätte trevlig tack!

Idag tänkte jag gymma men kör gummiband hemma och yoga istället! Åker även upp till skutskär ikväll! :) 

Blir hos mimmi ikväll och träffar borlängenissarna!

Nu ska jag slå en pling till min söta poppiz funderar på att träffa han en snabbis idag!

 

                       

Av Ronja Olsson - 9 mars 2012 16:20

Igår gick det ganska ok på träningen faktiskt, när jag åkte kände jag mig som en zombie och var inte alls taggad på något som innebar träning och jobb!. Men efter 15 min på cykeln mjuknade jag upp och blev trevlig och kände mig taggad, vilket gjorde att det gick ganska bra. Knät var en idiot och värkte till ca 20 min in på passet, väldigt ont gjorde de också.

Idag började jag jobba 8 och slutade 11. Fransisco sa att jag kunde gå hem efter rapporten och skulle egentligen jobba fram till 16. Yeey danke schön!

Legat och sovit men folk har ringt och messat, puckon!

Nu har jag städat klart vardagsrummet och mitt rum! Ingen träning för mig känner att mitt knä vill vila (latmask) och jag kan gymma imorgon bitti istället!

Mobil snack med Jennifer

Jennifer: DU SA P

Ronja: NE T, du hör så jäkla dåligt

Jennifer: Nej det är du som säger fel barA

Sällan vi tjafsa om vad jag sa och Jennifer hör fel!!

Nu ska jag åka till Märsta! Och träffa Persson! Haha undrar hur detta slutar!



Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards