brainwildchild

Alla inlägg under maj 2012

Av Ronja Olsson - 11 maj 2012 07:56

Så ett träningspass av två avklarad!

Först 20 min pw/jogging därefter 50 min gym. Körde både fria vikter och maskiner idag!

Körde detta idag


Triceps press down - 3x12 med ca 20kg vikt

Biceps curl - 3x12 med 20-25 kg vikt

Latsdrag - 3x12 med 20-25-35 vikt

Sittande kabelrodd - 3x15 20-25-30vikt

Sittande benpress - 3x15 60-70-80 kg

Bänkkpress en hand 3x12 7.5-10-10kg på båda händerna

Någon ben maskin - 3x12 35-35-40kg vikt

Sittande rodd - 3x15 25-30-35kg vikt

Benspark - 3x12 20-25-35 kg vikt

Situps - 3x12 0-10-0 vikt

Sittande dips - 3x12 25-35-40kg vikt

som avslut min favorit än en gång

SITTANDE BENPRESS 2x15 1x10 70-90-115kg


Älskar benpress! Lika mycket som min säng och då är det mycket!

Nu ska jag äta lite frukost har inte hunnit gjort det ännu!




<3

Av Ronja Olsson - 10 maj 2012 21:54

This is ten percent luck,
Twenty percent skill,
Fifteen percent concentrated power of will,
Five percent pleasure,
Fifty percent pain,
And a hundred percent reason to remember the name!

Av Ronja Olsson - 10 maj 2012 21:28

Ett väldigt ´kasst (från min del) träningspass avslutat. Knät fuckade upp sig, jag fick håll och var inte alls på humöret. P.g.a vädret. Visst är det skönt med regn och det behövs men ville absolut inte ha det idag! Aja bara det är sol på lördag hemma i gävle är jag nöjd :)

Tbx till träningen.

Hade Daniel nash idag, en helt ok bra tränare. Körde mycket teknik vilket är bra.

Först uppvärmning. Därefter diagonala slag och kombinationer.

Sedan gick vi ihop och körde uppgifts sparring, alltså jag var kass!! Avgå var ett stort utrops tecken i ansiktet!

Efter att knät sagt till ordentligt så gick jag ut til styrkerummet och körde lite styrka. Kettleballs, bänkpress i smith maskin, skugg med vikter, situps med vikt, rulla runt axlar med 20 kg tyngd.

Sedan lite säck, fokuserade mer på att få in många och hårda träffar än teknik.

Nu har jag duschat, käkat keso i mängder och ställt klockan på 06.00 Ska upp och pw 25 min, därefter 45 min gympass helkropp.

Även evolutions prov, hoppas att det går bra!

 


Av Ronja Olsson - 10 maj 2012 17:45

Torsdag eftermiddag, skolan gick helt OK. Prov imorgon evolution!

Träning om en timme ca. Ska försöka städa lite innan jag orkar.

Sitter och pratar med moster Annete nu.

see yah later

Av Ronja Olsson - 9 maj 2012 20:14

Nu har jag fått en tid och plats så förhoppningvis så sker min lilla suprise nästa vecka. Jag är ofantligt taggad till tusen, och kommer ge järnet den där dagen! Absolut! Jag vill ännu inte säga vad jag ska få göra, det blir min lilla hemlis fram till på tisdag! Då får ni veta vad som ska bli så awesome!

Nu kommer jag sova gott inatt kan jag säga!

Hiihihi

en till ledtråd:

1. Har något med träning att göra

2. Har något med boxning att göra

Av Ronja Olsson - 9 maj 2012 19:29

Pappa har snott ett paraply, har käkat underbar lax, har pengar på telefonen första gången på tre månader (snacka om lat människa), har dragit på mig en förkylning och kanske gjort världens bästa grej. Har jag fått med allt i min dagsresumé ? Jaop tror det!

I varje fall har jag haft de great idag.

Har fått anställningsbeviset till sommarjobbet, cashflow efter jobbet eller! Woooop!

Nu ska jag plugga lite biologi i en timme, plugga matte i en timme därefter go to sleeep!

Kommer drömma om en massa fina kossor på gröna stora ängar!


Av Ronja Olsson - 9 maj 2012 08:40

Ligger fortfarande i sängen med morgonrocken och mystofflor på. Vaknade runt 7 men har fortfarande inte gjort någon nytta ännu! Pappa står i duschen så kan inte sätta i linser, så ligger kvar här ett tag till!

Ska iväg till min ungdomspedagog och snackelisnacka lite. Tror vi skulle göra något ute idag. Fun fun :)

Sedan är det tyska och idrott, brännbollsturnering på idrotten så jag tar en promis ist känner att knät inte är helt ok!

Vet ni vad jag har tänkt på ? Jag har faktiskt ganska fylliga och stora läppar naturligt, najss huh? 

     

Av Ronja Olsson - 8 maj 2012 22:31

Nu är jag back från träningen!


Den gick ok mycket tekni vilket är super bra! Kan aldrig träna för mycket teknik, jag själv vet att när jag sparrar så brukar jag "tappa" guarden och bli lite för avslappnad eller spänd. Det sitter främst i min grundteknk och musklerna i axlarna är inte helt ja färdig styrka eller vad man säger! Men det tränar jag på !

Nuså började med att springa ute "min ide" ;D Fast efter ett varv så crashade knät och stod och stretchade, sprang ett halv till innan mitt knä verkligen inte orkade gick in och skuggade ist!

Skugg ronder, armhävningar, situps, upphopp, en massa teknik med grundslagen. Sedan så delade man in sig i tre och tre. Vi fyra tjejr var tsm i en grupp. Sedan skulle kompisarna bedömma och rätta till den andres fel, tycker att det är smart, eftersom man själv lär sig och man hjälper kompisen :) Jag och Louisa hade våra petitesser och psykningar på varandra as usual. Haha!

Därefter bytte vi till säckhandskar och körde intervaller med 10sek slag, 20sek vila. Maxade ganska rejält vissa gånger, inte i snabbhet utan i styrkan kände jag! Orkade även alla ronder vilket var första gången! Kanske kondisen kommer ändå?

Vem vet?

Efter det var det styrka, alla körde varsin styrkeövning med 20 st av varje övning. Alla tog en varsin, även här tycker jag det är en smart och bra ide eftersom som sagt man lär varandra :D

Det var väll det, ett bra lörorikt pass.

Ang det lilla roliga jag ska få göra ska jag höra mig vidare om för tid och sådant. Det jag vet är att jag nog kommer lära mig mycket och  få mycket tips till förbättring! :D

Ne nu ska jag sova ska upp och gymma imorgon. Kör axlar, triceps och ben imorgon. Biceps får vila!

Vet att det är tråkigt med en massa text och inga bilder men är så dålig på att ta bilder nu för tiden. Ska skärpa mig! :D

Pinky promise

  

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards